Jóga inspirációk

Én és a jógamatrac(ok) kálváriája

2018. július 11. - YogaGirl

Amikor legelső alkalommal mentem jógázni, a sportcentrumban közös használatra kirakott matracok egyikét vettem igénybe, ami inkább valamilyen fitnesz edzéshez volt, mint jógázáshoz. Rövid volt és vastag, de legalább csúszott.

Második alkalomra, amikor azért még nem voltam 100%-ban biztos, hogy ez egy hosszútávú dolog lesz nekem, akkor beszereztem egy olcsó PVC jógaszőnyeget a Sports Direct-ben.

matrac1_1.jpg

Tökéletesen működött, mindenkinek ajánlom! Nem csúszott, pont jó volt a vastagsága, könnyű és még egy összefogó gumi szalag is volt hozzá. De a legfontosabb, hogy már első alkalommal működött, tényleg semmi csúszási probléma nem volt vele!

Aztán elindultam a lejtőn... Úgy kezdődött, hogy a kisebbik fiam is elkezdett jógázni, úgyhogy kellett vegyek neki is egy matracot. Gondoltam hasonló PVC matrac tökéletes lesz, de akkor már legyen valami mintás, hogy még szívesebben álljon rá. Persze ha már neki veszek egyet, akkor magamnak is... A választás a Bodhi Leela típusra esett kék és piros színben.

matrac2.jpg

matrac4.jpg

Típusra pont ugyanaz a kis apró kockás PVC szőnyeg ez is, amit egyébként a legtöbb matrac gyártónál megtalálunk mindenféle árkategóriában, színben, mintában, de az általam vásárolttal volt egy kis bökkenő. A felülete valami fényes anyaggal volt kezelve, amitől borzasztóan csúszott számomra. Elkezdtem utánaolvasni és mindenhol azt javasolták, hogy használni kell és akkor majd lekopik. Hát én kb másfél hónapig próbálkoztam és nem javult a helyzet. Rendkívül frusztráló volt, hogy egy lefelé néző kutya pózban folyamatosan azon erőlködtem, koncentráltam, hogy ne csússzon el a kezem, tudjam valahogy tartani magam.

Itt jegyzem meg, hogy abszolút nem vagyok egy izzadós típus és nem is járok 40 fokos jógaterembe, hogy folyjon rólam a víz. Viszont miután folyamatosan kérdezgettem a fiamat, hogy neki nincs-e problémája ezzel, nem csúszik-e rajta a keze, rá kellett döbbennem, hogy a probléma valószínűleg az én készülékemben van. Jógázás közben a tenyerem enyhén izzadhat, ami a matracon támaszkodáskor nem jön túl jól.

Miután a helyzet nem javult, viszont én egyre jobban jógafüggővé váltam, elhatároztam, hogy beszerzek egy márkás, jó minőségű jógaszőnyeget. Tanáraimat kérdezgettem, kicsit olvasgattam is utána és a Manduka mellett döntöttem. De most már nem akartam a véletlenre bízni a választást, így elmentem személyesen a boltba, hogy megtapogathassam őket, illetve az eladótól is infókat szerezzek, hogy minél jobb döntést hozzak. Persze itt rontottam el...

Az eladó hosszas győzködése és az én teljes elbizonytalanodásom után egy teljesen más típussal távoztam, mégpedig egy Bodhi Phoenix szőnyeggel. Ez egy ökológiailag kezelt kaucsuk gumi matrac, aminek a felülete teljesen sima, matt! Ez volt leginkább a bizonytalanságom oka, nem akartam elhinni, hogy nem fog csúszni, de azt mondták, higgyek nekik, próbáljam ki, ha nem jó kicserélik.

matrac5.jpg

matrac6.jpg

Megvettem, hazacipeltem (elég nehéz), majd annyira kíváncsi voltam, hogy rögtön otthon ki is próbáltam. Nem estem túlzásba, egy kb 20 perces laza gyakorlatsort csináltam végig és tényleg működött, nem csúszott a kezem. DE!!! A matt felületen mindenféle foltok lettek, ahol a bőröm hozzáért, még a fülem nyomát is megtaláltam rajta! Ok, semmi gond, enyhe szappanos vízzel letisztítom... Hát nem jött le, bármit csináltam! Majdnem elsírtam magam amikor azt láttam, hogy a szép, új, drága matracom egy ráállás után milyen undorítóan néz ki! :(

Összecsomagoltam és még aznap visszavittem, mutattam nekik mi történt és kérdeztem, hogy tudnak-e megoldást rá. Nem tudtak és ők még ilyet soha nem tapasztaltak. Mondtam, hogy ok, de akkor ezt én most visszaadnám és mégis az eredetileg eltervezett Mandukát szeretném. Kisebb vita után sikerült elérnem, hogy beleegyezzenek a cserébe, de akkor már olyan ideges voltam, hogy fogtam az első Manduka szőnyeget, még egy kicsit ráfizettem, aztán otthagytam őket. Otthon tapasztaltam, hogy sikerült egy vastagabbat elhoznom, mint amit szerettem volna, de ezen már nem akadtam fenn, abból az 1 mm pluszból nagy baj nem lehet.

Így lettem végül egy Manduka Eko Mat 5mm-es tulajdonosa, de a megpróbáltatásaim még nem értek véget sajnos. :D

matrac7.jpg

Ez is egy környezetbarát kaucsuk gumi alapanyagú szőnyeg, de textilszerű felülettel. (Megjegyzés: ezek a szőnyegek mind erős gumi szagot árasztanak, kell 1-2 hónap legalább, mire valamennyire eltűnik belőlük!)

Irány a jógaterem, teszteljük! És csúszik! Nem akartam elhinni, hogy ezzel is ez a problémám, de akkor már úgy voltam vele, hogy ez most már marad, akár mennyit szenvedek is! Eltelt megint kb egy hónap, a helyzet változatlan. A következő ötletem az lett, hogy akkor vegyünk rá egy jógatörölközőt!

Lehet kapni kifejezetten csúszás, meg izzadás, vizes kéz miatt alul ilyen kis szilikon tappancsokkal "felszerelt" törölközőket, amit a matracra kell rárakni. Mondanom sem kell, itt is sikerült kicsit mellé nyúlnom a vásárláskor... Sokat nézegettem és végül egy olyat raktam be a kosárba, ami kifejezetten hot jógához van, extra-nedvszívó képességű és csúszás gátlóval ellátott volt a leírásában, mi baj lehet?

Amikor meghozta a futár a Manduka Equa Hot jógatörölközőmet, elképedve láttam, hogy ez egy nagyon vastag strandtörölköző, ami ugyan tényleg finom puha, de szilikon pöttyöknek nyoma sincs rajta! Mégis hogy fog ez megmaradni bárhol is?!

matrac8.jpg

Ismét elkezdtem utána nézni és azt javasolták az interneten, hogy használat előtt be kell nedvesíteni a kritikus helyeken, mint mondjuk a kezeknél, mert szárazon nem működik. Úgyhogy fogtam a vizes palackom és óra előtt jól összevizeztem vele a matracra terített törölközőt és működött! Tényleg tartotta a kezem, bár azért hozzáteszem, hogy kicsit zavaró, amikor azért csak elcsúszkál mozgás közben például a lábak alatt a matracon és néha igazgatni kell.

A probléma viszont most az lett, hogy már lassan egy bőröndnyi cuccal kell járjak jógázni! A matracom eleve egy kicsit szélesebb, mint a szokványos és kb 3 kiló, a törölköző a vastagsága miatt elég nagy helyet foglal, egy nagyobb táska majdnem tele van vele. Vinni kell hozzá a vizes kulacsot, amit egyébként nem szoktam, mert nem iszom jóga közben. Plusz még az egyéb felszerelések, mint papucs, pénztárca stb. Még szerencse, hogy átöltözni nem szoktam, legalább azt nem kell cipelni... Persze az egészet elviszi a kocsi, de akkor is macerás, szóval nem adtam fel!

Mivel a szőnyegem továbbra sem akart betörni, a következő trükkre bukkantam a neten: tengeri sós beavatás! Ez abból áll, hogy az egész szőnyeget durva szemű tengeri sóval át kell dörzsölni és egy napot állni hagyni rajta.

matrac9.jpg

Valami csoda folytán úgy néz ki, hogy ez hatásos volt! Sokkal jobb lett végre a tapadása a matracnak! Most már lassan tényleg strandtörölköző lesz a vastag jógatörölközőből és a cuccaim száma is lecsökkenthető.

És most hogy elértem a célom, már csak nevetek rajta, de újabb probléma merült fel! :D :D

Egy héttel ezelőtt óra közben azt vettem észre, hogy kis barna foltok jelentek meg random helyeken a matracon. Nem tudtam mire vélni, nem volt rajtam seb, ami vérezhetne, és annyira azért nem lazulhattam bele a gyakorlatokba, hogy ennyire elengedjem magam. :D :D :D

A teljes kétségbeesés kerülgetett már, de végre úgy néz ki rájöttem, mi okozhatja a szaporodó ronda foltokat! Itt a nyár és elkezdtem egy kis bizsu ezüstözött bokaláncot hordani. Ez valahogy a bőrömön megjelenő enyhe izzadsággal reakcióba lépett és megfogta a szőnyeget ott, ahol éppen egy talajon végzett pózban hozzáért! Egy vicc, komolyan mondom! :D És nem jön ki belőle! Próbáltam a matractisztító szerrel, szappannal, de semmi. Talán kicsit majd halványul idővel, de addig elég rosszul néz ki. :(

271f37ba2e709c681b656837d8b16cae_1.jpg

A hosszú kálváriám nagyon sok tapasztalatot adott, mind magamról, mind a matracokról és persze a boltokról is sajnos. Mindenesetre már meg van a következő jógaszőnyeg, amivel szemezek és szívesen próbálgatnám! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://jogainspiraciok.blog.hu/api/trackback/id/tr3814102521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szászi Móni 2019.07.03. 22:10:40

:D Pontosan ugyanezeket tapasztaltam, de én még egy jógazokni -jógakesztyű kombót is vettem, meg egy jógatörölközőt (Bodhi). (A zokni soroksári-zöld, úgy nézek ki benne, mint Shrek...)
A legcsúszósabb nekem is a Manduka volt, én is sóztam, aztán órán nyalogathattam. :)
A problémát végül az idő oldotta meg; beletanultam a pózba, már nem csúszik semmilyen matrac.
A kezdő matracom volt a legjobb, egy régi, legolcsóbb Decathlon-os darab, csak túl vékonynak találta a térdem.
Te jó ég, de jót mulatna ezen egy indiai jógi! :D
süti beállítások módosítása