Jóga inspirációk

Ahol én jógázom

2018. június 06. - YogaGirl

Szívem szerint minden nap jógáznék! Erre a legjobb megoldás az lenne, hogy ha ezt itthon csinálnám, de egyelőre szükségem van arra, hogy egy jógatanár vezesse a gyakorlásom, segítsen, irányítson. Ehhez pedig egy jó hely kell! (vagy több...)

yoga-studio-decoration-best-yoga-studios-ideas-on-yoga-studio-design-home-yoga-studio-decorating-ideas.jpg

Ha valaki nem Budapesten lakik, akkor azért eléggé beszűkül a lehetőségek száma. A fővárosban nagyon-nagyon sok, jobbnál jobb stúdiót lehet találni, de aki már kijjebb, vagy vidéken lakik, annak már nincs túl sok választása.

Ahol én kezdtem, az egy hozzánk közel lévő sportcentrum, ahol minden más mellett jógaórák is vannak. Az ilyen sportközpont hátránya, hogy zsizseg, nem tudja azt a nyugalmat nyújtani, ami a jógához jó lenne. Persze az is lehet egy kihívás, hogy próbálj lecsendesülni, kikapcsolni, miközben a melletted lévő teremben éppen üvöltő zene mellett boksz edzés folyik. ;)

A másik hátránya, hogy limitált az órák száma, mert a termeket minden másra is használják. (Arról nem is beszélve, hogy mivel folyamatos a termek kihasználtsága, sokszor arra nem hagynak időt, hogy feltekerd óra végén a matracod, mert már húzzák keresztül rajtad a walkenergie gépeket a következő turnus sáskái.)

Kezdetben heti 2x jártam gerincjógára, utána elkezdtem a vinyasza flow órákat is látogatni, de sajnos a két óra összecsúszásban van egymással, így egyes napokon választani kell, hogy melyikre menjek, pedig mindkettőt imádom. Az itt megoldható heti 3 alkalmat egy idő után kezdtem kevésnek érezni, és mikor az egyik tanár szabadságon volt, akkor meglátogattam egy kicsit tőlünk távolabb lévő jógastúdiót.

Nagyon nagy különbséget tapasztaltam! Nyugalom, rendezettség, odafigyelés, tisztaság, türelem és sok-sok óra minden nap, csak győzz választani. Vannak délelőtti órák és délutániak is, ez utóbbiakat én jobban kedvelem. Több tanár, mindegyik más-más óratípussal, így van lehetőség megtalálnia mindenkinek, melyik az, amelyik neki a legjobb.

Egyébként nagyon fontos megjegyeznem, hogy nincs két egyforma óra. Még ha alapjában a gyakorolt ászanák ugyanazok is, az oktatóktól függően lehet könnyebb, lazább egy óra, lehet lassabb, vagy mozgalmasabb, de lehet olyan is, ahol teljesen kész leszek, olyan erőnlétet igényel.

Pár héttel ezelőtt pont újságoltam a családnak, hogy már egészen büszke vagyok magamra, milyen jól bírom, kezd az állóképességem javulni, majd elmentem órára egy új tanárhoz, aki pont azokat csinálta, mint amiket máskor is szoktunk, de mégis azt hittem úgy kell összekaparni engem a szőnyegről a végén.

A saját tapasztalataim alapján nagyon fontosnak tartom, hogy ha valaki elkezd jógázni, ne ijedjen meg az első alkalommal. Ha nem tetszett neki, próbálja meg máshol vagy másmilyen típusú órán, más tanárnál és találja meg a testének és a lelkének a legjobbat.

A bejegyzés trackback címe:

https://jogainspiraciok.blog.hu/api/trackback/id/tr1214027366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása