Jóga inspirációk

10 tény, hogy jógafüggő lettél

2018. június 18. - Meli

A jóga szerelmesei mások, mint a többiek. Furcsa szokásaik vannak, amiket a nem jógások nem érthetnek. Íme 10 tény, ami megmutatja, hogy már nem kezdő jógás vagy, hanem jógafüggő lettél! Üdv a klubban! ;)

1. Mindig mindenkit megpróbálsz rávenni, hogy jógázzon.

1-do-it-now-1514655454363_gif_w1080.gif

2. Teljesen átalakult a ruhatárad.

2-yoga-pants-1514655481403_gif_w1080.gif

3. Az életedet a jógaórákhoz igazítod, nem fordítva.

3-schedule-1514655576828_gif_w1080.gif

4. Különös kötődésed van más jóga függőkhöz, még akkor is, ha teljesen idegenek.

4-special-smile-1514655599151_gif_w1080.gif

5. Nem mész olyan helyre nyaralni, ahol nincs jógastúdió a közelben.

5-vacations-1514655642682_gif_w1080.gif

6. Hajlandó vagy kicsit többet költeni a jobb minőségű jóga cuccokra.

6-spend-more-1514655679292_gif_w1080.gif

7. Az elképzelésed a diétáról átalakult.

7-ayurveda-healthy-diet-1514655713259_jpg_w1080.jpg

8. A selfie teljesen más jelentéssel bír.

8-selfie-1514655729058_jpg_w1080.jpg

9. Az ismerőseidet elkápráztatja az új boldog hozzáállásod a dolgokhoz.

9-amazed-1514655746279_gif_w1080.gif

10. Csalódott vagy a gyakorlásod miatt, de bármikor visszaállsz a szőnyegedre.

10-yoga-every-day-1514655775992_jpg_w1080.jpg

Forrás

A gravitáció és az arcbőr

2018. június 15. - Meli

Ma elég sok időt töltöttem fejjel lefelé a jóga órán és sajnos sikerült úgy helyezkednem, hogy közben láttam az arcom a tükörben. Borzasztó látvány volt! :D

Akinek nem ultra feszes az arcbőre, annak ilyenkor életbe lép a gravitáció és a bőr az ellenkező irányba "lefolyik" vagy fel, attól függ honnan nézzük. Elhiszem, hogy ez nagyon jót tesz az arcbőrnek, mert javul a vérkeringése, kisimítja a ráncokat, de akkor sem szép látvány. Egy ijesztő, eltorzult új arc jelenik meg ilyenkor szemben velem.

20130430-nora-n-tamar-089.jpg

Tanulság:

1. Feszesíteni kellene az arcbőröm! :D
2. Legközelebb a tükörnek háttal helyezkedem! :D

Fotó

Vállak lazítása

2018. június 13. - Meli

Az egyik gyenge pontom a vállaim. Sok ászanánál a karokat mindenfelé kell csavargatni, de ehhez a vállnál kezdődik a mozdulat. Leginkább a hátra hajlított karoknál érzem, hogy a vállam nem enged. A bal még csak-csak, de a jobb nagyon kötött, beszűkült mozgásterű.

badda-padmasana.jpg

Ehhez kerestem egyszerűbb gyakorlatokat és az alábbiakat találtam. Nem kell hozzá semmilyen segédeszköz, csak egy fal. A képek magukért beszélnek. Egy pár próbát megér!

9-easy-wall-stretches-to-fix-tight-shoulders-infog.jpg

Forrás

Kilégzés

2018. június 10. - Meli

Amikor kezdő jógásként túl voltam az első órákon és már nem lepődtem meg egy-egy ászanán, el tudtam kezdeni odafigyelni a légzésre. Persze még nem a teljes jógalégzésre, vagy a légzéssel tökéletes összhangban végzett gyakorlatokra, hanem egyszerűen a kilégzés és belégzés hatásaira a mozgásra. Számomra hatalmas felismerés volt, hogy mindig kilégzéskor hajoljak mondjuk előre, mert akkor könnyebb és sikeresebb. Ha végig gondolja az ember, akkor logikus, de mégis nagyszerű felismerés volt, amikor ezt teljesen tudatosan kezdtem el csinálni.

3bf6af3a2d6dd118d01f66de06680480.jpg

A kilégzés ellazulás, szabadság, az izomfeszültség feloldása, a test megtisztítása a stressztől. Ha megcsinálok egy ászanát, de még mélyebbre szeretnék nyújtani, akkor kilélegzés és újra nyújtás. Azután mikor elérjük a végső testhelyzetet, meg kell tanulni elengedni az izmok feszességét és a terhelést átadni a szalagoknak, ízületeknek, hogy azok szilárdan tartsák az ászanát a test ne inogjon meg. Amikor jelen van az ellazultság, akkor nincs fáradtság és ez csodálatos érzés.

Patandzsali mondta: "Akkor érjük el a tökéletességet, amikor az ászana végzéséhez szükséges erőfeszítés erőfeszítés-mentessé válik és elérjük a végtelen létezőt önmagunkban."

Ahol én jógázom

2018. június 06. - Meli

Szívem szerint minden nap jógáznék! Erre a legjobb megoldás az lenne, hogy ha ezt itthon csinálnám, de egyelőre szükségem van arra, hogy egy jógatanár vezesse a gyakorlásom, segítsen, irányítson. Ehhez pedig egy jó hely kell! (vagy több...)

yoga-studio-decoration-best-yoga-studios-ideas-on-yoga-studio-design-home-yoga-studio-decorating-ideas.jpg

Ha valaki nem Budapesten lakik, akkor azért eléggé beszűkül a lehetőségek száma. A fővárosban nagyon-nagyon sok, jobbnál jobb stúdiót lehet találni, de aki már kijjebb, vagy vidéken lakik, annak már nincs túl sok választása.

Ahol én kezdtem, az egy hozzánk közel lévő sportcentrum, ahol minden más mellett jógaórák is vannak. Az ilyen sportközpont hátránya, hogy zsizseg, nem tudja azt a nyugalmat nyújtani, ami a jógához jó lenne. Persze az is lehet egy kihívás, hogy próbálj lecsendesülni, kikapcsolni, miközben a melletted lévő teremben éppen üvöltő zene mellett boksz edzés folyik. ;)

A másik hátránya, hogy limitált az órák száma, mert a termeket minden másra is használják. (Arról nem is beszélve, hogy mivel folyamatos a termek kihasználtsága, sokszor arra nem hagynak időt, hogy feltekerd óra végén a matracod, mert már húzzák keresztül rajtad a walkenergie gépeket a következő turnus sáskái.)

Kezdetben heti 2x jártam gerincjógára, utána elkezdtem a vinyasza flow órákat is látogatni, de sajnos a két óra összecsúszásban van egymással, így egyes napokon választani kell, hogy melyikre menjek, pedig mindkettőt imádom. Az itt megoldható heti 3 alkalmat egy idő után kezdtem kevésnek érezni, és mikor az egyik tanár szabadságon volt, akkor meglátogattam egy kicsit tőlünk távolabb lévő jógastúdiót.

Nagyon nagy különbséget tapasztaltam! Nyugalom, rendezettség, odafigyelés, tisztaság, türelem és sok-sok óra minden nap, csak győzz választani. Vannak délelőtti órák és délutániak is, ez utóbbiakat én jobban kedvelem. Több tanár, mindegyik más-más óratípussal, így van lehetőség megtalálnia mindenkinek, melyik az, amelyik neki a legjobb.

Egyébként nagyon fontos megjegyeznem, hogy nincs két egyforma óra. Még ha alapjában a gyakorolt ászanák ugyanazok is, az oktatóktól függően lehet könnyebb, lazább egy óra, lehet lassabb, vagy mozgalmasabb, de lehet olyan is, ahol teljesen kész leszek, olyan erőnlétet igényel.

Pár héttel ezelőtt pont újságoltam a családnak, hogy már egészen büszke vagyok magamra, milyen jól bírom, kezd az állóképességem javulni, majd elmentem órára egy új tanárhoz, aki pont azokat csinálta, mint amiket máskor is szoktunk, de mégis azt hittem úgy kell összekaparni engem a szőnyegről a végén.

A saját tapasztalataim alapján nagyon fontosnak tartom, hogy ha valaki elkezd jógázni, ne ijedjen meg az első alkalommal. Ha nem tetszett neki, próbálja meg máshol vagy másmilyen típusú órán, más tanárnál és találja meg a testének és a lelkének a legjobbat.

Első jógaórák tapasztalatai

2018. június 04. - Meli

Életem első jógaóráin nagyon elveszett voltam. Másról sem szóltak az órák, minthogy forgattam a fejem, hogy mit is kellene csinálni. Ez néha elég nehézkes volt ráadásul, mert pl egy gyertyaállásban kimondottan nem szabad a fejet forgatni. :D

Próbálod leutánozni a gyakorlatokat, megpróbálkozol a nehezítésekkel, hátha sikerül. Egyensúlyozol, teszteled a határaidat, mi megy, mi nem. Ez talán más sportoknál is így van. Ami a jógát megkülönbözteti viszont más sportoktól, hogy itt nincs ítélkezés ha valami nem megy, nincs verseny, hogy bárkinél jobb legyél! Mindenkinek a saját tempójában kell haladnia és csak annyit csinálni, amennyi jólesik. Minden gyakorlatnak van könnyített verziója, ami pont ugyanolyan hasznos, mint egy nehezített. Nem szégyen a könnyebbet csinálni!

6cc6157574c1370b848337d050551428.jpg

Ezt persze könnyű mondani. Eleinte az ember még sokszor körülnéz, figyeli a többieket. Mindig van valaki, aki jobb nálunk, aki hajlékonyabb, ügyesebb, stb. Ettől meg kell tanulni elvonatkoztatni, mert ez később is mindig így lesz! Én azt vettem észre, hogy a "profiknak" (akik igazából csak hamarabb kezdték, mint az első órások...) is meg van a gyenge pontjuk. Sokszor van amit ők sem tudnak megcsinálni, ami esetleg meg nekünk megy jobban. A lényeg, hogy mindenkinek másmilyen a teste, ezért mindenkinek a saját testével kell foglalkoznia. Nem kell senkit utolérni, legyőzni, egyedül magunkat!

Aztán pár óra után már ez elmúlik. Nem voltam már annyira elveszett, elkezdtem a saját mozdulataimra figyelni, tudom-e még jobban kiegyenesíteni magam, kicsit előrébb hajolni és igazából kihívások elé állítani magam. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy vége az órának, én meg azt sem tudom mások mit csináltak végig, mert feléjük sem néztem.

Ne ijedj meg az első órán, ne foglalkozz másokkal. Csak a saját pillanatoddal törődj, aztán egyszer csak azt veszed majd észre, hogy rád néznek irigykedve! ;)

Elindulni egy új úton

2018. június 04. - Meli

Röpke 40 sportmentes, de legalább folyamatosan számítógép előtt töltött év után elkezdtek megjelenni a jelek, hogy baj lesz ebből. Fájdogált itt, feljött pár kiló plusz ott, kis megterheléstől elfogyó levegő amott. Mozogni kellene! Jó, de mit?

42fd94a93cdcf6e6b007ab573fe89586.jpg

Ritmikus ugrabugrák kizárva, spinningen leájulás a bicikliről elég volt egyszer, walkenergie nem túl izgalmas, súlyok emelgetésével meg nem fogom kinevettetni magam, öreg vagyok már ahhoz. És különben is, én olyan lusta vagyok és időm sincs! Ok, próbáljunk meg egy gerincjógát valamelyik este!

Első alkalom: Hoppá, itt ilyen vegyes a korosztály? Nincsenek kifestett cicababák? És még a villanyt is lekapcsolják? Ez való nekem!.... Te jó ég, mit kell csinálni, hova csavarjam magam!? Úristen, ők le tudnak annyira hajolni, én meg nem?!... Ez fantasztikus volt, még akarok ilyet!

Hát valahogy így indultam el januárban, 5 hónappal ezelőtt a jóga útján.

És hogy most hol tartok? A jóga igaz útján még a bébi lépéseknél. Magamhoz képest? Óriási fejlődés hétről-hétre!

Elindultam az úton és beszippantott. Mind mozgási szinten, mind spirituálisan. Változik a testem, a gondolkodásom, a dolgokhoz való hozzáállásom. Legszívesebben folyton erről beszélnék, mindenkit meggyőznék, hogy mindenkinek erre van szüksége, de sajnos a környezetem nem érzi ezt át annyira.

Ezért kezdem el ezt a blogot, hogy itt kiírhassam magamból a jógáról a gondolataimat, tapasztalataimat, inspirációkat gyűjtsek, átgondolhassam hogyan, merre tovább.

Ha valaki olvassa ezt a blogot, akkor nagyon fontos szem előtt tartani, hogy egy laikus kezdő vagyok! Nem képzett oktató, vagy guru! Egyszerűen elindultam egy úton, aztán meglátjuk merre visz.