Jóga inspirációk

Első jógaórák tapasztalatai

2018. június 04. - YogaGirl

Életem első jógaóráin nagyon elveszett voltam. Másról sem szóltak az órák, minthogy forgattam a fejem, hogy mit is kellene csinálni. Ez néha elég nehézkes volt ráadásul, mert pl egy gyertyaállásban kimondottan nem szabad a fejet forgatni. :D

Próbálod leutánozni a gyakorlatokat, megpróbálkozol a nehezítésekkel, hátha sikerül. Egyensúlyozol, teszteled a határaidat, mi megy, mi nem. Ez talán más sportoknál is így van. Ami a jógát megkülönbözteti viszont más sportoktól, hogy itt nincs ítélkezés ha valami nem megy, nincs verseny, hogy bárkinél jobb legyél! Mindenkinek a saját tempójában kell haladnia és csak annyit csinálni, amennyi jólesik. Minden gyakorlatnak van könnyített verziója, ami pont ugyanolyan hasznos, mint egy nehezített. Nem szégyen a könnyebbet csinálni!

6cc6157574c1370b848337d050551428.jpg

Ezt persze könnyű mondani. Eleinte az ember még sokszor körülnéz, figyeli a többieket. Mindig van valaki, aki jobb nálunk, aki hajlékonyabb, ügyesebb, stb. Ettől meg kell tanulni elvonatkoztatni, mert ez később is mindig így lesz! Én azt vettem észre, hogy a "profiknak" (akik igazából csak hamarabb kezdték, mint az első órások...) is meg van a gyenge pontjuk. Sokszor van amit ők sem tudnak megcsinálni, ami esetleg meg nekünk megy jobban. A lényeg, hogy mindenkinek másmilyen a teste, ezért mindenkinek a saját testével kell foglalkoznia. Nem kell senkit utolérni, legyőzni, egyedül magunkat!

Aztán pár óra után már ez elmúlik. Nem voltam már annyira elveszett, elkezdtem a saját mozdulataimra figyelni, tudom-e még jobban kiegyenesíteni magam, kicsit előrébb hajolni és igazából kihívások elé állítani magam. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy vége az órának, én meg azt sem tudom mások mit csináltak végig, mert feléjük sem néztem.

Ne ijedj meg az első órán, ne foglalkozz másokkal. Csak a saját pillanatoddal törődj, aztán egyszer csak azt veszed majd észre, hogy rád néznek irigykedve! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://jogainspiraciok.blog.hu/api/trackback/id/tr714023622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása